דבר המנכ״ל - יואל רחמים

 

הורים ותושבים יקרים,

מרכז מריאן לגיל הרך ולמשפחה פועל בקריית גת כבר קרוב לשלושה עשורים והוא מספק מגוון רחב של מענים עבור ילדי הגיל הרך ומשפחותיהם. המרכז מפעיל מעל 10 יחידות מקצועיות המובילות מאות תכניות משמעותיות היוצרות רצף שירותים איכותי לטיפול, חינוך, מניעה, הדרכה, העשרה, איתור, הפגה והעשרה עבור ילדים המצויים בשלבי התפתחות מוקדמים לחייהם.

בשנים האחרונות התרחב מרכז מריאן משמעותית וכיום הוא מתכלל את מערך גני הילדים בעיר. אנו רואים בכך שליחות וזכות גדולה ומודים לעיריית קרית גת על האמון, השותפות והרוח הגבית לאורך כל הדרך.

מרכז מריאן פועל על פי אמות מידה של איכות ומצוינות והוא מציב סטנדרט חדש בכל הקשור למרכזי גיל רך בארץ. המודל הייחודי לפיו אנו פועלים ועשייתנו המשמעותית והענפה, הפכו אותנו לאבן שואבת ללימוד תחום הגיל הרך בארץ ובעולם ועל כך גאוותנו.

בשנים האחרונות זכינו בפרס ראש הממשלה לאיכות ומצוינות, כמו גם בפרס השלטון המקומי למצוינות בתחום הגיל הרך וזאת לצד היותנו המרכז היחיד בארץ מסוגו המתהדר בתו התקן הבינלאומי ISO מטעם מכון התקנים הישראלי.

הצלחה זו נזקפת לזכות הרשות המקומית, הנהלת המרכז ושותפינו הרבים בעיר ומחוצה לה ולזכותם של עובדי/ות מרכז מריאן והמתנדבים/ות המסורים שעושים לילות כימים על מנת להעניק את המעטפת האיכותית ביותר לילדי העיר ולמשפחותיהם בתקופה מעצבת זו של חייהם.

יש לפנינו משימות ואתגרים רבים ואנו נחושים להתמודד עמם בנחישות, אמונה ומסירות כשמטרת העל היא הובלת יוזמות, רעיונות ותכניות ויקדמו וישביחו את יכולותיו, הישגיו ורווחתו של דור העתיד שלנו.

אני מברך את כל העוסקים במלאכת קודש זו בהמשך עבודה פורייה ומספקת ומזמין את המשפחות, את ההורים, את הילדים ואת אנשי המקצוע להתחבר לעשייה המופלאה של מרכז מריאן כי עתיד ילדינו מתחיל בגיל הרך.

"עתיד ילדינו מתחיל בגיל הרך…"
בברכה,
יואל רחמים
מנכ"ל המרכז

 

דבר היו"ר - מוריה זגורי

בשנת 2016 קיבל מרכז מריאן את האחריות על תפעול המערכת החינוכית, הטיפולית והשיקומית לכלל ילדי קריית-גת ולשמש זרוע ביצועית של הרשות לקידום המענים לצרכי הילדים והמשפחות החל מגיל לידה ועד העלייה לכיתה א'.

עיריית קריית-גת ומרכז מריאן פועלים בשיתוף פעולה, תוך הכרה ביכולת המקצועית של הארגון, בניסיונו שנצבר במשך שלושים שנות פעילות ובמחויבות הבלתי מתפשרת שלו להשקעה בילדי העיר.

בשנת 2021 קיבלתי על עצמי את תפקיד יו"ר הנהלת מרכז מריאן. בתפקידי אני משמשת החוליה המקשרת בין הרשות לבין המרכז ואחראית על מימוש החזון המשותף יד ביד עם ראש העיר, מנכ"ל מרכז מריאן והצוות המקצועי והמסור.

מעצם היותי אימא, אשת חינוך ועובדת הוראה, אני מודה על הזכות לעמוד בראש ארגון העוסק בעיצוב דמותו של דור העתיד בתקופת חיים משמעותית להתפתחותו. אנו עוסקים באיתור ובהסרת חסמים, בצמצום פערים ובטיפוח הקרקע שמתוכה צומחים ילדים שהדרך לחיים עצמאיים, ראויים ומספקים פתוחה בפניהם.

קריית-גת מחויבת לתת מענה איכותי בתחום החינוך הקדם יסודי לכל תושביה, להעניק הזמנות שווה להצלחה לכל ילד וילדה ולתמוך בהורים שההורות זימנה להם התמודדות על אתגרי חיים מורכבים.

מלאכת החינוך והטיפול אינה קלה: היא כרוכה בהתמדה, נחישות, אמונה וסבלנות. אני מודה לצוותים של מרכז מריאן על המחויבות, המסירות, הנתינה, והדאגה לילדים ועל מלאכת הקודש שלמרות היותה מאומצת ומאתגרת, היא גם מסבה לעוסקים בה סיפוק, גאווה ונחת.

להורים, שבהם אנו רואים שותפים אמיצים, אני רוצה להודות על האמון ועל הזכות שהם מעניקים לנו לטפל, לחנך, להעשיר ולהעניק אהבה ללא תנאי לתינוקות, הפעוטות והילדים הרכים שלהם.


בברכה,
מוריה זגורי
סגנית ראש העיר
ויו"ר דירקטוריון מרכז מריאן

 
img